Цибулівський ЗЗСО
Про реалізацію концепції НУШ в Цибулівському ЗЗСО І-ІІ ступенів
«Нова́ украї́нська шко́ла» – реформа Міністерства освіти і науки у діяльності закладів загальної середньої освіти. Вона передбачає створення школи, де діти будуть навчатися через діяльність, а основна увага спрямована на розвиток компетентностей, а не запам’ятовування фактів.
У цьому навчальному році за програма НУШ запроваджується у першому класі нашого закладу. До нього прийшли 22 дитини.
Реалізації вимог концепції НУШ розпочали з підготовки освітнього простору. Капітальний ремонт приміщення, придбання меблів, навчального обладнання – непросте завдання, але спільно зі Знам’янською сільською радою ОТГ виконали вчасно.
Першого вересня 22 першокласника зайшли у новенький, гарний, світлий клас. Діти і батьки були приємно вражені тим, що побачили.
На даний час враження від роботи в новій українській школі позитивні. Постійно використовуємо необхідну техніку: ноутбук, принтер і ламінатор. Постійно ігротека поповнюється новими іграми і конструкторами.
У колективі створена атмосфера взаємоповаги. Дітям це дуже подобається. Вони з задоволенням спілкуються, навчаються новому, діляться враженнями з товаришами і батьками.
«Для мене, як учителя, головне: дати час на міркування, висловлювання, почути дітей. Але діти по-різному підготовлені і виховані, і це вимагає посиленої уваги»— говорить вчитель 1 класу Ткаченко Наталя Андріївна.
Така форма роботи як ранкові зустрічі мені подобаються. Вони дають дітям вміння проявити себе, презентувати, навіть якщо спочатку їм важко вимовити своє ім’я і привітатися.
Що я б змінила? Я б проводила ранкові зустрічі раз на тиждень. Просто дітям подобається різноманітність. Ми вітаємося, вони розповідають про свій день, які відбулися події, тощо. Але дітей аж 22. Ранкова зустріч займає 10-15 хвилин уроку. Специфіка нашої школи не дозволяє проводити цей вид діяльності до початку уроку.
Спочатку я хвилювалась через те, чи зможуть діти вчасно опанувати запланований матеріал. А зараз бачу, що учні швидше, ніж у попередні роки, вчаться писати, читати й рахувати. Певні ускладнення виникали з навчанням у групах. Важко було навчити дітей працювати гуртом: кожен турбувався тільки за себе.
Тепер я зрозуміла, як це важливо реалізовувати діяльнісний метод. Робота з дітьми в групах — цікава і складно. Адже коли діти сидять і дивляться на вчителя, працювати легше. Натомість у групах учні більше бачать одне одного, а вчителя більше чують. Але я спробувала, і виявилося непогано.
Нині вчитель має більше свободи. Раніше в нас були всілякі вказівки, методичні рекомендації, накази — ми просто буква в букву повинні були все виконувати. Нині головне, щоб був результат. А якими формами та методами вчитель це організує, залежить від нього.
Так, часу на підготовку тепер потрібно більше. Поки що я працюю 10 -12 годин на день, витрачаю дуже багато часу, щоб продумати групову роботу. Бо в підручниках є лише завдання. А щоб діти співпрацювали, відбувалося взаємонавчання — тут треба вчителю посидіти й обдумати. До того ж, щотижня ми отримуємо програму, яку треба досконало вивчати. Ну і календарне планування, тощо. Але думаю, так важко тільки спочатку.